ET-10 Midsland

Advent: ‘In een Ander Licht’

2e adventszondag, Thema:  Opruimen

Lezing: Lucas 3: 1-6

Johannes laat er geen gras over groeien. Hij komt met een boodschap die aan duidelijkheid niets te wensen overlaat. Het zal bij de toekhoorders rond de Jordaan ongetwijfeld tot een gefronste wenkbrauw hebben geleid. De hobbels in de weg moeten geëffend worden. Woorden van de profeet Jesaja die ook vandaag nog niet hun kracht hebben verloren. Ruim op wat in de weg staat om in navolging te leven.

Iedere zondag wordt er een ‘adventskaars’ aangestoken, als een vonk van de ster van David. Het licht groeit totdat in de kerstnacht de hemel openbreekt in een zee van licht. De kaarsen staan stilletjes hun verwachting uit te stralen met als achtergrond een gouden tijd = symb. Gods tijd. In het liturgisch bloemschikken wordt het thema van de dienst tot verbeelding gebracht.

We hopen dat wie onze kerkdiensten bezoeken in de vieringen op adem mogen komen. Dat er een helende ruimte gevoeld mag worden waarin de ontmoeting met God en elkaar centraal staat. Dit alles om weer geïnspireerd verder te kunnen gaan op je levensweg.

Welkom!

* Het gebouw is rolstoelvriendelijk en er is ringleiding

* Onze kerkdiensten zijn (op ieder tijdstip) te beluisteren via: www.kerkomroep.nl Zoeken op provincie Friesland, Terschelling GK

* We volgen de actuele regelgeving van het RIVM: alles op liefdevolle afstand van 1,5 meter met voldoende ventilatie. Vieren zoals het kan en mag.

Advent 2