Kerkdienst: 28 juli 2024

ds. M. de Graaff
Protestantse Gemeente Westerkerk

Bij de vieringen: Vier de zomer!

Zomer-Vakantie-Vieringen: ZIN IN VERHALEN

De vieringen zullen deze zomer cirkelen rondom reisverhalen van: ‘Ontmoetingen & gastvrijheid’. We zijn onderweg met verhalen: jouw verhaal, mijn verhaal. We ontmoeten elkaar weer, vieren de zomer en delen in gastvrijheid en vertrouwen. De verhalen uit de schrift lezen onze levensverhalen en willen ons helpen om het waardevolle te delen. Maar wàt horen we en hoè lezen we? Wat wil jij in de gevonden betekenis vasthouden? En onderweg zijn er ook momenten waarin mensen tot rust komen. Niet alleen op zondag maar elke dag vinden we kracht en inspiratie en treffen we ‘reisgenoten’. We proberen te delen in verbinding en inspiratie. Liturgie is in alle omstandigheden het leven vieren en vertrouwen dat er voor ons gezorgd wordt. Zo komen de V/verhalen los… ZIN IN!

Op deze zondag gaat het over: ‘Geloof je wat je ziet of zie je wat je gelooft?!’ ‘Het leven aan boord van het schip’ (Marcus 6: 45-52). Er gebeurt van alles in je leven maar hoe varen we uit op hoop van zegen? We wensen elkaar in verbondenheid juist deze zomer goede en vooral inspirerende vieringen en momenten op welke plek ook maar!

Voor de allerkleinsten is er ruimte voor kinderoppas gedurende de hele dienst.

Er is voldoende ventilatie.

Na afloop is er gezelligheid en gelegenheid om elkaar

te ontmoeten bij een kopje koffie/thee/fris.

* Onze kerkdiensten zijn (op ieder tijdstip) te beluisteren via: www.kerkomroep.nl Zoeken op provincie Friesland, Terschelling PKN

* Iedere zondag is er een ‘Liturgie van de Week’/ ZOMER VIEREN: Woorden voor onderweg, ter overweging die willen helpen om niet alleen in de kerk maar ook thuis en/of op je vakantieplek te verstillen. Soms luchtig, soms wat dieper. Kerk is niet alleen op zondag, niet alleen binnen maar vooral ook buiten. Bedoeld als een inspirerend route-kaartje voor de nieuwe week.

* TUIN-INSPIRATIE. In de tuin is er iedere week inspiratie te ontdekken. Wàt? Dat is per week een verrassing voor wie het ontdekken wil. Buiten op het veld hangt heel vertrouwd aan een hele lang lijn in vrolijke kleuren ons 'inspiratie-goed' te vliegeren in de zon en in de wind. We hangen de vlaggen uit in alle kleuren van de regenboog. Om te delen met velen. In die veelkleurigheid en in dat vertrouwen is alles al gezegd wat gezegd en verteld wil zijn. In de tuin van ET-10 staat niet voor niets die grote rode boei ofwel het tonnetje dat de te varen richting aangeeft opdat we het hoofd boven water houden en koers weten te vinden.

vieringen et10