Even vooruitkijken

24 January 2019 - Nieuws - Hervormde Gemeente Oost
mids

Zondag 27 januari laat Frans Breukelman ons in de Meslânzer kerk delen in wat hij gevonden heeft in de Schriften. We zijn benieuwd. Zondag 3 februari (let op!) reizen veel kerkgangers om Oost richting West, waar we in Westerkerk de viering meevieren onder leiding van Corrie Bark –Bakker, die deze zondag met ons haar vondsten deelt. Voor zondag 10 februari heeft ds H. Hartogsveld uit ’s Gravendeel de overtocht naar ons eiland gemaakt. Hij bestijgt de kansel in de Sint Janskerk in Hoorn. Zondag 17 februari kun je in Midsland naar de kerk. Grote kans dat je dan het verhaal uit Lucas 6 vers 17 tot 26 kunt horen. ‘Gelukkig wie nu huilt, want je zult lachen.’ Ik vraag me af wat je denkt met je ogen vol tranen, als je deze uitspraak hoort. Je moet wel groot vertrouwen in de spreker hebben wil je door zo’n uitspraak geholpen worden. Zondag 24 februari wordt het kerkpaadje in Hoorn weer goed belopen, want op deze zondag wordt er een viering in de Sint Janskerk gehouden. De kinderkerk is gelukkig ook weer van de partij. “Geef, dan zal je gegeven worden; een goede stevig aangedrukte, goed geschudde en overvolle maat zal je worden toebedeeld. Want de maat die je voor anderen gebruikt, zal ook voor jou worden gebruikt.” Aldus Jezus in het Evangelie van Lucas hoofdstuk 6 vers 38. Het is daarom de vraag hoe ruimhartig je bent en wilt zijn. Dus: go with the flow, op zondag kun je naar de kerk!