jUBILEUMBOEK 125-JARIG BESTAAN VAN DE KERK

STEKEN WIJ AF

STEKEN WIJ AF NAAR DIEPER WATER

De huidige Protestantse Gemeente ET-10 die begon als Gereformeerde Kerk op Terschelling vierde in 2018 haar 125-jarig jubileum

Journalist Arjen Bakker en archivaris Jan de Ruiter beschrijven in het boek de geschiedenis van de gemeente, die tot 1 januari 1998 bestond uit een afzonderlijke Gereformeerde Kerk van West-Terschelling (1889) en één van Midsland (1892). Ook de Gereformeerde Kerk van Vlieland - die tot 1968 onder die van West-Terschelling viel - komt aan de orde, evenals het recreatiewerk dat jarenlang vanuit ET-10 werd georganiseerd. Uiteraard bevat het boek ook veel foto’s.

De hoofdstukken gebaseerd op notulen en andere schriftelijke bronnen worden afgewisseld met interviews met gemeenteleden, portretten van de eerste dominees en persoonlijke herinneringen van de nog levende oud-predikanten.

Het boek (ca. 300 pagina’s, hard cover en full colour, €10,00) is op voorraad leverbaar in ET-10, via de boekhandels op het eiland en te bestellen via www.arjenbakker.nl.