Kerkvlieger

Tekening vlieger

vliegertr

Vlíeg-er-eens-uit met jullie groep.

Ter inspiratie een programma-aanbod op Terschelling!

Een soort 'outdoor' op het gebied van zingeving en geloof.

Een gastvrij initiatief vanuit de Protestantse Gemeente ET-10 op Terschelling.

Voor wie

Jongeren-groepen, clubs, teams, klassen, vriendengroepen, families, belijdenisgroepen,                                                                                                                                    themagroepen, werkgroepen, vrijwilligersgroepen, leeskringen, bezoekgroepen, studiegenoten, enz., enz., enz.

Kortom allerlei groepen:

• kleine groepjes, grote groepen
  • van jong tot oud
  • wel- of niet kerkelijk gebonden

Willen jullie

Op kamp, een weekendje uit,

of hoe dan ook lekker een paar dagen uitwaaien

en genieten van ‘zon, zee en strand'......

Zoeken jullie

Daarnaast een inhoudelijk programma rondom:

Zingeving & Geloof ; Inspiratie & Motivatie.

Kom dan naar

‘de Kerk-Vlieger' op Terschelling!

Wat en hoe

Als jullie op Terschelling zijn verzorgen wij, in overleg, graag een  programma van ‘de Kerk-Vlieger'. Voor één of meer dagdelen.

Doel

Verhogen en versterken van de betrokkenheid bij elkaar en bij de manier waarop je in het leven staat door het delen van verhalen, vragen en ervaringen rondom geloof en zingeving.

Opzet

Alle programma's hebben een binnen- en een buitenkant en worden op maat gemaakt. Er wordt een beroep gedaan op sportieve, creatieve, muzikale en andere spelende vermogens.

Keuze uit vier programma's

1.     Eb en Vloed

(...over de golfbewegingen in het leven)

2.     Jutten en Vissen

(...over verzamelen en delen)

3.     Hoofd in de wolken

(...over dromen en vooruit zien)

4.     Bijbelse figuren op Terschelling

(kruip in de huid van...)

Extra

- Het maken van een (jongeren)viering hoort tot de mogelijkheden.

Eventueel is er gelegenheid om  ‘proef te draaien'

in de kerkdienst van ET-10 op zondag.

- In onderling overleg is er van alles mogelijk.

Kóm gerust met suggesties of ideeën!

Locatie

Alle programma's van ‘de Kerk-Vlieger' starten vanuit ET-10. Dit is een gebouw van de Protestantse Gemeente i.o./ ET-10 op Terschelling. Een multi-functioneel gebouw, met veel zaalruimte, een bar en een keuken. Gelegen aan de rand van het duin op de weg naar het strand van Midsland.

Kosten

Programma + leiding:  € 100,00 per groep/ per dagdeel exclusief consumpties bij een minimum deelname van 8 personen. Voor kleinere groepen geldt een ander tarief. Bij annulering rekenen we de helft van de kosten. Alles op basis van non-profit.

Organisatie

De organisatie en leiding van ‘de Kerk-Vlieger ‘ is in handen van Ria Blom & ds. Mathilde de Graaff. Beiden hebben veel ervaring in het werken met groepen en het geven van cursussen. Indien nodig met assistentie van gemeenteleden.

‘Huis met de Vlieger'

Burgemeester Reedekerstraat 62

8881 CB West-Terschelling

tel.: 0562-443151/ e-mail: waddenblom@gmail.com

Praktische wenken

- Jullie zorgen zelf voor logeerruimte (camping, kampeerboerderij, jeugdherberg, huisje(s), pension of hotel). Wij kunnen eventueel wat suggesties doen. Als er voor logies gekozen wordt zonder zaalruimte of als er gekampeerd wordt kunnen de zalen van ons kerkgebouw als groepsruimte gebruikt worden. In onderling overleg is er van alles mogelijk!!!

(info: www.vvv-terschelling.org of tel.  VVV op Terschelling: 0562-443000)

Het is belangrijk om op tijd te plannen, accommodaties en agenda's zitten vrij snel vol!

- Voor de overtocht naar het eiland kun je het beste

contact opnemen met Rederij Doeksen

i.v.m. groepskortingen en dienstregeling

(info:  www.rederij-doeksen.nl of tel. 0900-3635736)

- Vervoer: Overal op het eiland zijn fietsen te huur.

Openbaar vervoer (bussen, taxi's) is geen probleem.

Voelen jullie je uitgedaagd?

Kom dan in actie.

• laat eens een vlieger op met jouw groep
  • zoek contact
  • ...en kóm naar Terschelling!

Jullie zijn van hárte uitgenodigd

door de KERK-VLIEGER

www.adventskerk.nl-verslag weekend Terschelling 2005/05/20-21 weekend Terschelling 2005/05/20-21

kerkvlieger